carl vidar gustav, du är hoppet i vårt liv, du ger dagarna nytt perspektiv, du är tron om att framtiden kommer att bli så vacker, så gränslös, så fri <3




Puh nu börjar vi äntligen slappna av här hemma. Igår döptes vår lilla älskling och dopet var så vackert att jag fortfarande har gåshud på armarna. Jag kunde inte ha önskat mig mera än vad det blev. I kyrkan tågade vi in till ingångsmusik av Cecilia Wennerstens " Det vackraste", det är svårt att beskriva den lyckan man känner när man går där nerför altargången med sina älskade killar, min andra halva och min älskade lilla prins, lyckan är helt total. Att sedan se alla dessa människor som betyder så mycket för oss sitta och titta på när vi döper vår son är så otroligt stort och mäktigt, att de är där för vår skull, för Vidars skull!

Akten i kyrkan var också väldigt berörande och prästen var väldigt bra. Jag fick hjälpa till att tända Vidars dopljus, ta emot dopbeviset och hälla upp vatten i dopfunten. Vi hade valt två psalmer, Tryggare kan ingen vara ( som de flesta kan) och Sov du lilla som för alla förmodligen var en ny psalm, kanske lite svårsjungen men ack så vacker!

Sången i kyrkan stod Vidars faster för och som vanligt ger hon oss rysningar och sjunger direkt från sitt hjärta. Hon sjöng " Välkommen till jorden av Lotta Ahlin" & Kent " Utan dina andetag". Dessa sånger betyder oerhört mycket för oss då vi spelade dessa för Vidar när han låg i magen och man märker att han blir otrolig lugn av båda två! Vidars faster gjorde dessa låtar tusen ggr bättre än orginalet och vi är så tacksamma för att du sjöng för Vidar på hans dag! Efter den vackra sången tackade prästen oss och så spelades vår utgångsmusik som vi hade valt " Sång till friheten" av Björn Afzelius. Den texten måste vara en av det vackraste svenska sånger som finns. "Du är det finaste jag vet, du är det dyraste i världen"

När allt var klart i kyrkan gick vi till församlingshemmet där jag äntligen fick se hur fint dukningen blev som vi hade fixat kvällen innan och vi var väldigt nöjda. De fina ljuslyktorna jag hade fixat sken väldigt fint i vintermörkret :) Vi bjöd på smörgåstårta och vanlig tårta, kaffe samt pepparkakor som såg ut som en liten hand och fot. Vi var så himla nöjda och glada över hela dagen och vår lilla älskling skötte sig utmärkt hela dagen, vi är otroligt stolta över dig Vidar, du är så duktig & snäll och det är aldrig några problem när vi är på tillställnigar med dig :)

Slutligen vill jag bara tacka för alla fina presenter vi har fått, tack mormor&morfar, farmor&farfar för hjälpen med förberedelser inför dopet och städningen efteråt, tack faster Lia för den fina sången, tack prästen, tack kantorn, tack alla våra nära och kära som kom och tack vår lilla älskling för att vi fick vara med på din stora dag!


Mamma och Pappa älskar dig överallt annat, du är vårt allt!

KrAM


PS: Bilder kommer så småningom!!

Kommentarer
Postat av: Sophia

Vad kul att allt blev så bra! Sång till Friheten är en fin sång men den spelades på min pappas begravning... :S Extra jobbigt att höra den!

2010-12-07 @ 12:12:14
Postat av: sophie

Mysigt :D Vill se bilder från dopet :)

2010-12-09 @ 20:34:49
URL: http://sophiehs.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0