veckan som gått!






hallå. Här hemma rullar dagarna på, i måndags så var jag och vidar på mammagrupp, vi pratade om säkerheten i hemmet när man har barn. Mycket som man inte tänker på, som plastpåsar är lika farligt som tvättmedeln eller någon annan vätska, men än så länge behöver vi inte tänka på det men så småningom kommer ju lilleman fara runt här hemma och plocka ut allt ur skåpen och banka med kastruller, en härlig tid haha ;)

I tisdags så hade vi besök av mormor  och hennes kusin. Det var väldigt trevligt. Vi åt en god soppa och ett gott italieniskt matbröd till lunch och sedan fika vi lite. Vidar var huvudperson om vanligt ;) På eftermiddaegn gick vi ner till BVC för att ta Vidars 3-månaders sprutor, gud vad ledsen jag var, tur att vår fina pappa följde med och höll i Vidar när han fick sina sprutor. Jag väntade utanför och fick komma in när det var klart, gud vad det skar i mamma hjärtat när jag hörde att han skrek av sprutorna, kunde jag så skulle jag ta din smärta lilla älskling!
Men Vidar var så duktig så, han hade inte sagt något när han fick första sprutan det var den andra som kändes,mammas lilla älskling! Efter sprutorna fick Vidar ett litet gosedjur av mig, hade så dåligt samvete över att han skulle få massa stick även om jag vet att det är för hans bästa. Efter BVC gick jag hem med mina älsklingar!

Igår så hade jag och Vidar en mysdag, en dag då man bara är och inte har några måsten, de dagarna är mina favoriter! Vi var ute på en lång härlig vinterpromenad och lilleman sov som vanligt gott i vagnen. På kvällen mös vi med vår fina pappa :)

Idag är det torsdag vilket innebär en massa skoj på schemat, först ut är mammagympan som jag hoppas är lika jobbig idag som förra gången, gillar nämligen att ha träningsvärk då känner man sig lite levande. Efter gympan ska vi direkt till Öpnna förskolan för premiären av babymassagen, ska bli supermysigt att få massera min lilla prins och han kommer garanterat gilla denna aktivitet då han får vara helt naken :) Efter massagen ska vi förbi bibblan och ta fram noter till tjejen som ska spela orgel/piano på vårt dop. Sedan ikväll så kommer prästen förbi för ett dopsamtal, har skrivit upp lite frågor jag har, måste verkligen anteckna nu när jag ammar annars flyter allt ihop i en enda gröt haha ;)

Nu ska jag mata lilleman lite och sedan packa det sista i träningsväskan!
Ha en fin dag!

Kram

Kommentarer
Postat av: ♥ L A I L A ♥

åå så söt :)

2010-11-22 @ 13:24:40
URL: http://lailaaziz.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0