planera, planera, planera.



Nu är vi som gott som friska igen och det är skönt att vara tillbaka. Idag står det dop-planering på min agenda och jag har suttit nu och formulerat texten på dopinbjudningarna som jag ska pyssla med imorgon hos mia. Det är mindre än 2 månader kvar till dopet och jag börjar känna mig lite smått stressad. Jag vet exakt hur jag vill ha det i huvudet, hur jag vill att dukningen ska se ut, vilka låtar vi ska spela i kyrkan och dittan och dattan men att faktiskt få allting att klaffa är inte alltid så himla lätt, och även om jag har en perfekt bild i huvudet vet jag att dopet förmodligen inte kommer bli helt som jag vill.

Något som jag tycker är roligt är inredning( det vet alla som känner mig någorlunda väl). Jag älskar vita saker, shabby chic inspirerande saker och allt som andas lite gammalt och damm. Därför tycker jag att dukningen och planeringen av den är roligast! Här kommer lite bilder som jag har fått inspiration ifrån!




Gamla kakformar blir till fina värmeljushållare!





Billiga och fiffiga dekorationer i form av maränger med änglar i!




Pepparkaksformar kan användas som servettringar ( på bilden även en kvist buskom)




Tårtpapper runt billiga vanliga ljuslyktor från Ikea ( eller varför inte ta gamla
barnmatsburkar som man har hemma?) I mitt fall blir det inga rosor utan jag
låter tårtpappret göra jobbet! Det kommer lysa fint i församlingshemmet!

Förutom denna inredning ni har sett på bilden kommer jag även att ha
blommor i form av brudslöja, buskom och krysantemum på borden samt
vita dukar!

Nu måste jag ta hand om Vidar som har vaknat efter en liten powernap!

Ta hand om er!

Kramar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0