borta bra men hemma bäst



                                         en glad kille sittandes i bagagevagnen på Gran Canarias flygplats!


hej alla fina! hur mår ni denna fredag? Jag och Vidar vaknade klockan nio imorse, skönt med lite sovmorgon hihi! Försöker i detta nu få prinsen att sova men han vill inte alls sova utan ligger och pratar med sin gosekanin och tittar på sänghimmeln. Vi kom hem ifrån Gran Canaria i onsdags natt kl 01:30, vi skulle ha kommit hem 22:15 men planet var försenat så vi kom hem lite senare än vad som var tänkt.

Semestern har varit otrolig skön om man bortser från de fyra första dagarna då jag var sjuk i feber, infektion i halsen och ont ont ont i öronen. Jag fick 4 antibiotika sprutor där nere och ni som känner mig väl vet att jag är livrädd för nålar! Men det var bara att bita ihop.. men jag sa dock något i stil med " I rather give birth to another baby than take this shot", han smålog och sa att han nog trodde det gjorde ondare än sprutan!
Så de fyra första dagarna gick jag på olika mediciner men jag försökte hela tiden njuta av värmen och semestern.
Vidar har varit en ängel hela resan och charmat brallorna av precis alla han har träffat, spanjorerna har kallat honom " Piccolinio och Bambino", översatt till svenska blir det typ " Lilla bebisen". Vi har försökt hålla på Vidars rutiner när vi har varit iväg och det har funkat hyfsat bra, vissa kvällar ville han inte alls gå och sova kl 8 utan då var det roligare att vara uppe med oss andra :) Men allt har gått över förväntan och vi är så tacksamma för att vi har fått en sådan glad,nöjd,tålig och underbar liten kille! Flygresorna var heller inga problem då jag antingen ammade honom eller så sov han när vi lyfte/landade! Jag kan absolut tänka mig att resa bort igen och det är skönt att man har den känslan och inte tvärtom! Vår duktiga lilla prins! Vi älskar dig så!


Här hemma i kalla Sverige håller jag mig inomhus så mycket som det går då det är alldeles för kallt för prinsen att vara ute. Packade upp alla väskor förutom en igår och det är jag glad över då det innebär mer vila idag!
Dagens planer är inga alls egentligen men är lite sugen på en sväng till centrum och kika lite, vi ska storhandla ikväll så oavsett vad vädret säger ska vi ta oss ut i eftermiddag när vår fina pappa kommer hem från sitt möte inne i stan!

Nu ska jag ta min andra kopp kaffe för dagen och slänga i en tvätt!

Du är speciell!

Kram

ps: Ska lägga upp mera bilder sedan från resan!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0