framsteg, såpbubblor, hoppgunga & solsken



Godmorgon tisdag och alla fina människor där ute, hur mår ni? Jag och Vidar mår jättebra, fick dock inte sova så mycket inatt då herrn  har varit väldigt kinkig och motstridig men jag antar att han har en utvecklingsfas så det är bara att härda ut, man växer ju som mest på natten så det är väl inte så konstigt att prinsen är ledsen ;)

Den här veckan har börjat på bästa tänkbara sätt, igår var vi nämligen nere på BVC där jag vägde och mätte Vidar :) Var lite orolig över hans viktuppgång då han ju har varit magsjuk och inte ätit så bra men den oron försvann ganska snabbt när vi satte honom på vågen och den visade 8000 g prick! Min lilla älskling hade gått upp 300 g, så det var en rörd och lättad mamma som stolt såg på sin son som satt så fint på vågen! Nu väger Vidar 8000 g och är 67 cm lång, min stora lilla kärlek! Efter bvc-kontrollen gick vi en sväng i centrum där jag handlade såpbubblor till Vidar ( läste i min bok " Barnets första sex år") att det skulle vara en rolig grej för bebisar i Vidars ålder och visst gick det hem! Han såg så förvånad ut när han försökte fånga bubblorna och de sprack, mammas älskade hjärta! Vi har även fått upp en hoppgunga här hemma som Vidar har fått av sin morfar, även den är superpoppis och det hoppas för fullt! Han ser ut som en liten söt groda när han studsar runt i den :)

På kvällen när vår fina pappa kom hem gick jag iväg och tränade. Blev simning igår och det är så avkopplande och det ger mig så mycket energi och ork att fortsätta vara den bästa mamman åt min lilla stjärna! När jag kom hem från träningen vi middag tillsammans framför Familjen Annorlunda och En unge i minuten, vilka bra program!
Det sista vi gjorde på kvällen var att kolla igenom våra slutgiltiga val till den nya lägenheten, det enda valet vi hade kvar att göra var bänkskivan i köket, nu har vi valt och det blev en vit laminat, kommer bli så sjukt snyggt! Och jag får mitt allra vitaste drömkök, tack älskling!


Idag ska vi gå ner till bibblan, vill låna lite böcker om Bebisars sömn och annat roligt! Ska även posta min jeansjacka till sin lyckliga vinnare på Tradera!

Hoppas du får en fin dag med massa ljusglimtar!
Du är bra precis som du är!

Kram!





Såhär kommer vårt nya kök se ut, med vit bänskiva, andra handtag och vitt kakel! Love it, längtar så tills vi flyttar in nu, can not wait!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0