du är hoppet i mitt liv lilla älskling.

 
 
När ingenting känns lätt hur vet man då vad som är rätt? Motgång på motgång gör uppförsbacken lika hög som Mont Everest. När glada dagar försvinner för det mörka och sorgnsa tar över vad gör man då?
Det här är året har varit det värsta i mitt liv, visst har jag även haft fina stunder men det tunga och jobbiga har vägt över hela tiden. När jag trodde det hade vänt fick jag återigen ett slag i magen och vips var jag nere på botten igen.
Hur mycket orkar en människa? Hur många tårar finns det i mina ögon? Jag sätter på ett leende på mina läppar varje morgon vill inte att folk ska behöva oroa sig, vill inte vara något problem. Jag må se lycklig och välmående ut men kära vänner och familj det är endast teater från min sida. Jag är så långt nere på botten att jag till och med försonat mig om att det kanske inte är så dåligt att må såhär ändå? Även fast jag innerst vet att det måste vända någonstans, någon gång måste det väl ändå vara min tur? Jag gör så mycket för så många andra och ibland lever jag på det. Att älska andra. Men jag behöver också få något tillbaka? Jag behöver också, kärlek. Precis som du.
Det finns en människa som får mig att se bakom horisonten, som fyller mina lungor med luft så jag orkar kliva upp på morgonen. Den lilla människan är den finaste personen i mitt liv, det dyrbaraste jag har, jag är rikast i världen som får vara din mamma lilla älskling. Varje dag när jag berättar för dig att jag älskar dig ler du och jag känner att du vet att du är trygg hos mig. Det finns ingen finare, mer generös än du lilla ängeln min. Du vaknar alltid med ett leende på läpparna så glad och förväntansfull över vad dagen har att erbjuda. Den positiva atmosfären som du ustrålar ger mig mod och kraft att gå framåt. Du är mitt allt, mitt hjärta, mina ben och hela mitt jag.
Hade jag inte haft dig vet jag inte vart jag hade varit,hade jag orkat stanna på jorden då? Nu gör jag det.
För din skull. För vår skull ska jag simma, klättra, stångas, skratta,springa, gråta tills vi når vårt mål.
Jag vet en sak. Att alla sagor har ett lyckligt slut, jag har bara inte hittat mitt slut än, men det kommer jag göra
tillsammans hand i hand med dig min älskade lilla Vidar. Mamma älskar dig över allt annat.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0